

Warsztat – Wsparcie dzieci, młodzieży oraz ich rodziców i opiekunów w oparciu o model terapii ACT
7 czerwca. 09:00 - 18:00
| 450PLNWsparcie dzieci, młodzieży oraz ich rodziców i opiekunów w oparciu o model terapii ACT
Kto może wziąć udział w szkoleniu: • Psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, • Nauczyciele i pracownicy placówek oświatowych, • Specjaliści wspierający dzieci i młodzież oraz ich rodziny, • Osoby pracujące w systemie opieki nad dziećmi i młodzieżą, • Pracownicy organizacji pozarządowych zajmujących się wsparciem dzieci i rodzin.
Cel warsztatu: Warsztat dostarcza praktycznych umiejętności pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami w oparciu o terapię akceptacji i zaangażowania (ACT). Uczestnicy poznają skuteczne strategie wspierania elastyczności psychologicznej oraz pomagania młodym osobom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, myślami i doświadczeniami.
Program warsztatu
Moduł 1: Fundamenty ACT w pracy z dziećmi i młodzieżą
- Wprowadzenie do terapii ACT – jak korzystać z elastyczności psychologicznej jako wsparcia w rozwoju młodego człowieka?
- Psychologiczna elastyczność – klucz do budowania odporności emocjonalnej u dzieci i nastolatków.
- Model Hexaflex – adaptacja do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Moduł 2: ACT – praktyczne zastosowanie w pracy z młodzieżą Struktura modelu ACT w pracy z młodymi osobami – jak przekładać teorię na codzienną praktykę?
- Jak rozwijać umiejętności akceptacji i uważności u dzieci i młodzieży?
- Ćwiczenia doświadczeniowe dostosowane do różnych grup wiekowych.
Moduł 3: Praca z rodzicami i rodziną w ACT
- Psychoedukacja ACT dla rodziców – jak wspierać dzieci w rozwoju psychologicznej elastyczności?
- Strategie wspierające elastyczność rodzicielską – rola modelowania postaw i wartości.
- Praca nad wartościami w systemie rodzinnym – jak budować zaangażowane, wartościowe relacje w rodzinie?
Moduł 4: Wartości i zaangażowane działanie jako fundament wsparcia
- Jak wspierać młodzież w odkrywaniu wartości życiowych?
- Praktyczne ćwiczenia oparte na wartościach – metody budowania motywacji wewnętrznej.
- Kreatywne podejście do budowania psychologicznej elastyczności – techniki storytellingu i pracy z metaforami.
Moduł 5: Radzenie sobie z trudnymi emocjami i myślami
- Defuzja i akceptacja – strategie pomagające dzieciom i nastolatkom w zmianie relacji z trudnymi myślami.
- Techniki narracyjne, metafory i zabawy wspierające elastyczność psychologiczną.
- Jak rozmawiać z młodymi osobami o ich lękach i trudnościach?
Moduł 6: Integracja ACT w różnych środowiskach
- ACT w edukacji, terapii i pracy grupowej – dostosowanie modelu do różnych kontekstów.
- Studia przypadków – analiza rzeczywistych sytuacji i zastosowanie ACT w praktyce.
- Podsumowanie i superwizja doświadczeniowa – omówienie wniosków i wspólna refleksja nad wdrażaniem ACT.
Liczba miejsc jest ograniczona!