Ładowanie Wydarzenia
Share Button

“Bliżej dziecka” – warsztat dla rodziców czyli jak świadomie  budować bliskość i zdrowe schematy u dziecka.

„Kto nie zna siebie (…), nie ma
prawdziwego zrozumienia dla innych.
Do prawdziwej empatii zdolny jest ten,
kto rozwinął współodczuwanie samego siebie.”
Franz Ruppert

Opis warsztatów:

Warsztaty będą prowadzone w oparciu o terapię schematów – udowodnioną naukowo, skuteczną metodę terapeutyczną, która w centralnym punkcie stawia podstawowe potrzeby emocjonalne dziecka. Umiejętność rodziców do rozpoznawania ich i odpowiadania na nie w adekwatny – wystarczający sposób, jest punktem wyjścia dla zbudowania bliskości z dziećmi, poczucia własnej wartości dziecka, umiejętności dziecka do budowania relacji z innymi, radzenia sobie z porażką czy trudnymi emocjami.

Jeśli zauważasz u dziecka powtarzające się trudności, niepożądane zachowania, nieadaptacyjne sposoby radzenia sobie z problemami- może być to sygnał kształtujących się dysfunkcjonalnych schematów. Problemy z samoregulacją (napady złości, płaczu), kontaktami społecznymi (wycofanie, lęk przed odrzuceniem, nieadekwatne zachowania w grupie) czy inne stałe, powtarzające się wzorce zachowań – to sygnał, że warto podjąć pracę nad zmianą.

Warsztaty pomogą w kształtowaniu zdrowych schematów u dziecka. Na to nigdy nie jest za późnoJ Zmiany w relacji z dzieckiem jakie podejmiesz dzisiaj będą procentowały w kolejnych latach jego życia.

W trakcie warsztatów będziesz miał także możliwość przyjrzenia się swoim własnym schematom oraz własnym reakcjom na rozpoznane schematy u dziecka.  Wspólnie popracujemy nad umiejętnością ich modyfikacji, zaopatrując rodziców w konkretne narzędzia pracy.

Spotkania będą prowadzone metodą interaktywną, z częścią teoretyczną przeplataną ćwiczeniami oraz analizami sytuacji domowych, elementami filmoterapii oraz metodami typowymi dla pracy w terapii schematów – min. pracą na krzesłach i ćwiczeniami wyobrażeniowymi. Każde spotkanie będzie kończyło się “pracą domową”, której celem będzie utrwalanie zdobytej wiedzy albo przećwiczenie zdobytych umiejętności.

Praca na zajęciach nie będzie ukierunkowana na behawioralną modyfikację niepożądanych zachowań u dziecka, a na umiejętność rozumienia dziecka, budowania z nim dobrej więzi, której brak jest częstą przyczyną pojawiania się niepożądanych, tzw. niegrzecznych zachowań.

Celem warsztatów jest:

  • poprawa relacji rodzic – dziecko
  • nabycie umiejętności rozpoznawania i adekwatnego odpowiadania na najważniejsze potrzeby emocjonalne dziecka;
  • analiza indywidualnej relacji rodzic-dziecko (w tym interakcji budujących i dezorganizujących relację z dzieckiem
  • rozwijanie umiejętności rodzicielskich w problemowych sytuacjach
  • świadome i ukierunkowane korzystanie z własnego wpływu na rozwój zdrowych schematów dziecka
  • uświadomienie sobie własnych schematów i ich wpływu na relację z dzieckiem

Korzyści z uczestnictwa:

Dzięki nabytej wiedzy i poznanym umiejętnościom uczestnicy:
– Uzyskają pomoc w rozwiązaniu konkretnych trudnych sytuacji w relacji z dzieckiem (praca na sytuacjach przedstawianych przez uczestników warsztatów)

– nauczą się lepiej rozumieć konfliktowe sytuacje z dzieckiem oraz rozpoznawać i odpowiadać na kluczowe potrzeby dziecka w wystarczający sposób (czyli taki, aby nie tworzył się negatywny schemat życiowy).

– lepiej zrozumieją źródło własnych zachowań w kontekście relacji z dzieckiem, a także zdobędą narzędzia do modyfikacji tych sposobów reagowania, które niekorzystnie wpływają na relację z dzieckiem
– poznają sposoby jak tworzyć środowisko domowe, w którym dziecko:

• Czuje się bezpiecznie
• Czuje się zrozumiane i kochane
• Rozwija samodzielność i poczucie autonomii (adekwatne do wieku)
• Wychowuje się w realistycznych granicach
• Wierzy w siebie i lubi siebie

Program warsztatów:

• identyfikowanie emocjonalnych potrzeb własnych i dziecka oraz nauczenie się  sposobów ich zaspokajania w adekwatny sposób
• praca z wewnętrznym głosem krytycznym skierowanym do siebie i dziecka
• budowanie empatycznego i opiekuńczego głosu w relacji rodzic-dziecko
• budowanie i rozumienie modelu świata wewnętrznego dziecka I rodzica oraz zachodzących miedzy nimi interakcji
• identyfikowanie emocjonalnych potrzeb własnych i dziecka oraz sposobów ich zaspokajania w adekwatny sposób
• budowanie/wzmacnianie kompetentnej (“mądrej i sprytnej”) części dziecka

Prowadzące:

Joanna Giereło / Anna Leszczyńska – Kurzawa
Certyfikowane psychoterapeutki poznawczo-behawioralne & certyfikowane terapeutki schematów .

Joanna Giereło – psycholog, certyfikowana psychoterapeutyka poznawczo-behawioralna oraz Terapii Schematów (w trakcie certyfikacji). Na co dzień pracuje z osobami dorosłymi, młodzieżą, dziećmi oraz ich rodzicami. Doświadczenie zawodowe zdobywała w  min. w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Warszawie (Oddział Kliniczny Psychiatrii Wieku Rozwojowego), w trakcie kilkuletniej prywatnej praktyki w NZOZ. Redaktorka merytoryczna książki „Mały człowiek, wielkie potrzeby”. Wolny czas zwykle spędza aktywnie – biega, praktykuje jogę, jeździ na rowerze, gotuje i gra w planszówki z bliskimi.

Joanna Giereło – psycholog, certyfikowana psychoterapeutyka poznawczo-behawioralna oraz Terapii Schematów

Anna Leszczyńska – Kurzawa – certyfikowana superwizorka i psychoterapeutka  poznawczo- behawioralna oraz Terapii Schematów . Prowadzi psychoterapię osób dorosłych, młodzieży a także dzieci. Doświadczenie w pracy z dziećmi i ich rodzinami zdobyła pracując w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym  Szpitalu Klinicznym w Warszawie na Oddziale Klinicznym Psychiatrii Wieku Rozwojowego, a także podczas wieloletniej pracy w placówkach wychowawczych. Prywatnie mama trójki dzieci.

Anna Leszczyńska - Kurzawa - certyfikowana superwizorka i psychoterapeutka poznawczo- behawioralna oraz Terapii Schematów

 

Koszt warsztatów:

1650 zł (165 zł za spotkanie)

Czas trwania:

10 spotkań trwających po 3h

Odbiorcy szkolenia: 

rodzice  dzieci do 12 roku życia

Termin rozpoczęcia:

16.02.2019;

Kolejne spotkania:

02.03.2019; 16.03.2019; 30.03.2019; 06.04. 2019; 13.04.2019;  11.05.2019;  25.05.2019;  08.06.2019;  15.06.2019  (warunkiem rozpoczęcia zajęć jest zgłoszenie się odpowiedniej ilości osób)

 

Poniżej link do wywiadu i artykułu na temat terapii schematów:

Schematy, czyli życiowe pułapki. Dlaczego czasem lepiej zapomnieć o znanych wzorcach?

Terapia schematów dzieci i młodzieży

Warsztaty będą nawiązywały do książki wyd. GWP pt. “Mały człowiek, wielkie potrzeby”. Odbywają się we współpracy z poradnią SchemaTy.

Warunki uczestnictwa:

Udział w warsztatach zależy od kolejności zgłoszeń. Zgłoszenia odbywają sie przez formularz zgłoszeniowy.

Zapisz się

Share Button